با عرض سلام خدمت کاربران گرامی وبسایت ایمیل بانکینگ
در این مطلب قصد داریم که آموزش استفاده از پنل را به همراه نکات مهم آن به صورت مرحله به مرحله خدمتتان ارائه دهیم.
کل مراحل ارسال 4 مرحله هستند:
1- ایجاد لیست مخاطبین
2- ایمپورت کردن(وارد کردن) بانک ایمیل
3- نوشتن ,طراحی و تعیین محتوای ایمیل و آگهی
4- زدن دگمه ی ارسال
پس از خریداری پنل  وارد شدن به پنل مراحل زیر را طی کنید در هر عکس هر قسمت از پنل که به توضیح نیاز دارد را شماره گذاری کرده ایم و زیر همان عکس توضیحات مربوط را ذکر کرده ایم.برای دیدن عکس ها در اندازه واقعی روی آنها کلیک کنید.
اولین مرحله : ایجاد لیست مخاطبین
 روی گزینه ی لیست مخاطبین کلیک کنید و سپس گزینه ی ایجاد لیست مخاطبین را انتخاب کنید تا وارد صفحه ی شوید
آموزش پنل ارسال ایمیل تبلیغاتی (2)
گزینه 1 : در این قسمت نام لیست مخاطبین را می نویسید.این قسمت فقط جهت اطلاع خودتان بوده و برای گیرنده هایتان معلوم نمی شود.نام لیست چیزی بگزارید که بعد ها بدانید که فلان لیست چه ایمیل هایی دارد .مثلا اگر قرار است ایمیل های تهران داخل این لیست وارد کنید , نام لیست را “لیست تهران بگذارید
گزینه 2:یکی از مهم ترین قسمت هایی است که باید مشخص کنید.در اینجا نام وبسایت , شخص , شرکت و یا فروشگاهی که ایمیل را ارسال می کند بنویسید.اگر دقت کرده باشید مشاهده کرده اید هر ایمیل جدید که می آید  قبل از باز شدن 3 پارامتر را اطلاع می دهد.موضوع ایمیل , ارسال کننده ی ایمیل و 15 کلمه ی اول ایمیل. در این اینجا “نام فرستنده ی ایمیل” را مشخص می کنیم.مثلا آقای فلانی و یا شرکت و یا فروشگاه فلان. در ضمن این قسمت می تواند فارسی و یا انگلیسی نوشته شود.تعداد کارکتر(حروف) نام ارسال کننده نباید بیشتر از 17 حرف باشد.
گزینه 3 : این قسمت باید همان ایمیل اینفوی پنل باشد و اصلا و به هیچ وجه نباید تغییر داده شود مخصوصا نباید ایمیل های شخصی یاهو جیمیل اتلوک , اینفوی وبسایت شخصی و … باشد.اگر از ایمیل های شخصی استفاده شود به صورت خودکار توسط سرویس دهنده های ایمیل بلاک و بسته می شود.
گزینه ی 4 : این ایمیل برای پاسخ گویی به مشتریان می باشد در صورتی که گیرنده ها به ایمیل تبلیغاتی شما پاسخ دهند پاسخ ها به این ایمیل ارسال می شوند.این ایمیل می تواند هر ایمیلی باشد جیمیل, یاهو , اوتلوک و یا ایمیل ینفوی وبسایت شخصی-شرکتی باشد.
گزینه 5 :ایمیلی که در این قسمت معرفی می کنید , ایمیل های غیر فعال بانک ایمیلتان به این ایمیل ارسال می شود.چون معمولا تعداد ایمیل های غیر فعال زیاد می باشد حتما پیشنهاد می شود از ایمیل هایی که برایتان مهم هستند در این قسمت استفاده نکنید و یک ایمیل جدید یاهو ویا جیمیل بسازید و از آن در این قسمت استفاده کنید که لیست ایمیل های غیر فعال به این ایمیل ارسال شود.
گزینه 6 : این قسمت به صورت تیک دار , بماند.
گزینه 7 : تمامی تیک های این کادر را بردارید.
آموزش پنل ارسال ایمیل تبلیغاتی (4)
گزینه 8 : تمامی تیک های این کادر باقی بمانند.
گزینه 9 : در این قسمت اطلاعات شرکت وبسایت و یا فروشگاه تان را وارد کنید.
گزینه 10 :این قسمت بدون تیک باقی بماند.
گزینه 11 : برای ذخیره این دکمه را بزنید.
آموزش پنل ارسال ایمیل تبلیغاتی (3)
بعد از زدن ذخیره صفحه بالا باز می شود.
مرحله دوم : ایمپورت کردن (وارد کردن) بانک ایمیل
آموزش پنل ارسال ایمیل تبلیغاتی (6)
بعد از ساختن لیست مخاطب , نوبت ایمپورت کردن بانک ایمیل می رسد. برای اینکار از منوی بالا , گزینه ی مخاطبین , ایمپورت مخاطبین از طریق فایل , را انتخاب کنید.
آموزش پنل ارسال ایمیل تبلیغاتی (7)
گزینه 1 : ابتدا روی لیست مخاطبینی که در مرحله قبل ساخته بودید کلیک کنید
گزینه 2 : مرحله بعد را بزنید
آموزش پنل ارسال ایمیل تبلیغاتی (8)
در این صفحه به جز مواردی که شماره گذاری شده ,دیگر موارد نیاز به تغییر ندارند.
گزینه 1 : فایل بانک ایمیل تان را که به صورت تکست و یا اکسل می باشد را انتخاب کنید.پیشنهاد می شود بانک ایمیل به صورت تکست باشد که هم سبکتر می باشد و هم اینکه با سرعت بیشتری ایمیل ها وارد پنل می شوند. به طور معمول بانک های ایمیل به صورت هر خط یک ایمیل هستند ,اما اگر بانک ایمیل شما ایمیل ها پشت سر هم هستند , از قسمت ” جدا ساز ایمیل ها” جدا ساز بین ایمیل ها را انتخاب کنید , جدا ساز می تواند فاصله (اسپیس) و یا ویرگول (کاما) و یا دو نقطه و … باشد.
گزینه 2 : بعد از انتخاب کردن بانک ایمیل به مرحله بعد بروید.
آموزش پنل ارسال ایمیل تبلیغاتی (9)
گزینه 1 : در این مرحله , روی گزینه 1 کلیک کنید و Email Address را انتخاب کنید.
گزینه 2 : مرحله بعد بروید.
آموزش پنل ارسال ایمیل تبلیغاتی (10)
گزینه 1 : با زدن این دگمه , ایمپورت کردن بانک ایمیل شروع می شود.
آموزش پنل ارسال ایمیل تبلیغاتی (11)
در این مرحله صبر کنید تا لیست ایمیل هایتان داخل پنل ایمپورت شوند. در این مرحله ایمیل های تکراری و ایمیل هایی که از لحاظ ظاهر غیر فعال هستند و ایمیل های ناقص و افرادی که قبلا در پنل لغو اشتراک زده اند , از بانک ایمیل به صورت خودکار جدا می شوند.
آموزش پنل ارسال ایمیل تبلیغاتی (12)
بعد از پایان ایمپورت شدن بانک ایمیل و 100% شدن ,صفحه ی بالا که حاوی نتایج نهایی ایمیل های ایمپورت شده است , باز می شود.
مرحله سوم : نوشتن (طراحی) ایمیل و آگهی تبلیغاتی
آموزش پنل ارسال ایمیل تبلیغاتی (13)
بعد از ساختن لیست مخاطبین و ایمپورت کردن بانک ایمیل , نوبت به نوشتن آگهی تبلیغاتی می رسد:
برای اینکار از منوی بالا ,گزینه ی ” ایمیل و آگهی ” را کلیک کنید و” ایجاد ایمیل و آگهی جدید” را انتخاب کنید.
آموزش پنل ارسال ایمیل تبلیغاتی (14)
گزینه 1 : نام ایمیل تبلیغاتی تان را بنویسید. این گزینه برای مخاطبین تان دیده نمی شود و فقط جهت اطلاع شما است.
گزینه 2 : نوع ایمیل تبلیغاتی تان را مشخص کنید اگر فقط متن میفرستید متن را انتخاب کنید اگر فقط ایمیل با فرمت html میفرستید html .پیشنهاد می شود که هر گزینه هر دو را انتخاب کنید.
گزینه 3 : در این قسمت انواع قالب های پیش فرض با موضوعات مختلف قرار دارد که بسته به نوع فعالیت و سلیقه تان یک مورد را انتخاب کنید. اگر خودتان ایمیل طراحی شده ای دارید , عدم نیاز به قالب را انتخاب کنید.
گزینه 4 : در اینجا پیش نمایش قالب پیش فرضی را که انتخاب کرده اید ؛ مشخص است.
گزینه 5 : مرحله بعد بروید.
در این صفحه ایمیلتان را طراحی می کنید.
آموزش پنل ارسال ایمیل تبلیغاتی (15)
گزینه 1 : این قسمت موضوع (سابجکت) ایمیل است ,و یکی از مهم ترین ملاک های باز شدن یک ایمیل هست ,هر چه عنوان جذاب تر باشد درصد باز شدن ایمیل ها هم بیشتر می شود ,موضوع ایمیل به همراه نام ارسال کننده و همچنین 10-15 کلمه ی اول ایمیل , برای مخاطب نمایان می شوند هر چه این 3 پارامتر یعنی موضوع ایمیل نام ارسال کننده ایمیل , 10-15 کلمه اول ایمیل جذاب تر باشد , درصد باز شدن ایمیل شما هم بیشتر می شود.از درج علائم و نشانه های غیر معمول در هر جایی از ایمیل تبلیغاتی تان پرهیز کنید .علائمی مثل $$$ و & و % و × و …
گزینه 2 : اگر از قالب های پیش فرض پنل را انتخاب کرد ه اید .این گزینه خودکار انتخاب شده است.
گزینه 3 : اگر داخل رایانه تان , قالب خاصی دارید این گزینه را کلیک کنید(تا امکان دارد از این گزینه استفاده نکنید , چون سرعت ارسال کااهش می یابد و درصد اسپم را بالا می برد)
گزینه 4 : اگر فایل قالب ایمیلتان را در وبسایتی آپلود کرده اید , این گزینه را بزنید.(اگر خودتان قالب ایمیل دارید , این گزینه پیش نهاد می شود)
گزینه 5 : در این پنجره می توانید تمامی قسمت های قالبتان را تغییر دهید و ویرایش کنید و متن دلخواهتان را بنویسد همچنین می توانید عکس بگذارید , لینک بگذارید و …
آموزش پنل ارسال ایمیل تبلیغاتی (16)
گزینه 6 : با استفاده از این قسمت , برای مخاطبین خود لینک لغو اشتراک بگذارید ,تا افرادی که تمایلی ندارند ایمیل های تبلیغاتی شمارا دریافت کنند , لغو اشتراک کنند. گذاشتن لینک لغو اشتراک در ایمیل تبلیغاتی , یک قانون بوده و همچنین عدم گذاشتن لینک لغو اشتراک باعث بالا رفتن شدید درصد اسپم خواهد شد
گزینه 7 : این پنجره کاربردی ندارد.
آموزش پنل ارسال ایمیل تبلیغاتی (17)
گزینه 8 : در این قسمت اگر فایل ضمیمه ای دارید , وارد کنید(وارد کردن فایل ضمیمه باعث کند شدن سرعت ارسال و بالا رفتن اسپم می شود ,پیشنهاد می شود به جای قرار دادن فایل ضمیمه , لینک دانلود همان فایل را داخل ایمیل تبلیغاتی بگذارید. همچنین پیشنهاد می شود لینک های داخل ایمیل تبلیغاتی کوتاه شده باشند اینکار باعث بالا رفتن  اینباکس می شود.برای کوتاه کردن لینک می توانید از وبسایت vrl.ir استفاده کنید و یا کلمه “کوتاه کننده لینک” را داخل گوگل جستوجو کنید.
گزینه 9 : میزان بکار بردن محتوای اسپم را برای شما مشخص می کند.هر چه این میزان کمتر باشد محتوای اسپم شما کمتر خواهد بود
گزینه 10 :این گزینه هم سازگاری طراحی ایمیل شما با سرویس دهنده های ایمیل را بررسی می کند .در میان سرویس دهنده ها ,جیمیل از همه سختگیر تر است!
گزینه 11 :این قسمت برای ارسال یک پیش نمایش (  تست ) می باشد. در این قسمت ایمیل فرستنده را ایمیل اینفوی پنل قرار دهید و از ایمیل های دیگر استفاده نکنید.
گزینه 12 : در این قسمت ایمیل گیرنده ی تست را بنویسید , مثلا ایمیل شخصی خودتان را.
گزینه 13 : برای ارسال یک پیش نمایش (تست) این گزینه را بزنید.
گزینه 14 : اگر قصد دارید تغییراتی که در طراحی ایمیتان وارد کرده اید , ذخیره شود این گزینه را بزنید.
گزینه 15 :اگر طراحی ایمیل نهایی شده و قصد ارسال ایمیل تبلیغاتی تان را دارید , این گزینه را بزنید.
مرحله ی چهارم : زدن دگمه ی ارسال
بعد از ایجاد لیست مخاطبین , ایمپورت کردن بانک ایمیل , طراحی ایمیل ,نوبت به ارسال ایمیل تبلیغاتی می رسد.
آموزش پنل ارسال ایمیل تبلیغاتی (18)
گزینه 1 : بعد از اینکه طراحی ایمیل تبلیغاتی تمام شد و ذخیره و خروج را کلیک کردید , این صفحه بالا می آید.جهت ارسال , ارسال را کلیک کنید.
آموزش پنل ارسال ایمیل تبلیغاتی (19)
گزینه 1 : این قسمت پیش فرض , انتخاب شده بماند.
گزینه 2 :در اینجا لیست مخاطبین و یا لیست های مخاطبینی که این ایمیل تبلیغاتی برایشان ارسال می شود را انتخاب کنید.
گزینه 3 : مرحله بعد بروید.
آموزش پنل ارسال ایمیل تبلیغاتی (20)
اطلاعات این مرحله را قبلا , در “مرحله ی اول یعنی ایجاد لیست مخاطبین کامل” کرده ایم.
گزینه 1 : ایمیل تبلیغاتی که طراحی کرده اید را انتخاب کنید.
گزینه 2 : نام ارسال کننده را مشخص کنید
گزینه 3 : ایمیل فرتنده را همان ایمیل اینفوی پنل باقی بگذارید و به هیچ وحه تغییر داده نشود.
گزینه 4 : ایمیلی که پاسخ ها به آن ارسال می شود.
گزینه 5 : ایمیلی که , ایمیل های غیر فعال , له آن ارسال می شوند (از ایمیل های مهم استفاده نکنید و یک اکانت جیمیل و یا یاهو بسازید و در این قسمت قرار دهید)
گزینه 6 :این قسمت بدون تیک باقی بماند.
گزینه 7 :مرحله بعد
آموزش پنل ارسال ایمیل تبلیغاتی (21)
گزینه 1 : با زدن این گزینه ارسال ایمیل ها شروع می شود.
آموزش پنل ارسال ایمیل تبلیغاتی (22)
بعد از زدن آخرین دگمه وارد این صفحه می شوید:
بعد از اجرای مرحله قبل از الان به بعد می توانید اینترنت خود را قطع کنید و حتی رایانه تان را نیز خاموش کنید , ارسال ها به صورت آفلاین و بدون نیاز به شارژ اینترنت و روشن بودن رایانه انجام می شوند.
گزینه 1 : از اینجا می توانید ارسالتان را متوقف کنید.
گزینه 2 : در اینجا مدت زمان لازم برای ارسال را نمایش می دهد.
تبریک می گوییم ارسال شما با موفقیت انجام شد.
برای اطلاع از ایمیل های باز شده و لینک های کلیک شده و افرادی که لغو اشتراک داده اند به قسمت آمار و اطلاعات مراجعه کنید.
موفق و موید باشید